LGW trainingsschema’s tijdens coronatijd

 

In de links (Schema 1,2,3) tref je 3 verschillende trainingschema’s aan. Dit zijn algemene trainingsschema’s die je kunt volgen. Wil je graag een trainingsschema, dat meer op je persoonlijke doelen is afgestemd, dan kun je daarover contact opnemen met ondergetekende

 

Schema 1:  Start to run schema van 0 naar 5 km

Dit is een schema dat bedoeld is voor mensen die helemaal opnieuw beginnen met lopen na een lange tijd a uit de running te zijn geweest, of voor mensen die nog nooit hebben hardgelopen. Met dit schema kun je uiteindelijk na 9 weken 5km aan een stuk hardlopen. In dit schema kennen we 2 tempo’s: het Rustige duurlooptempo en wandelen.

Schema 2: vervolg op het start to run schema van 5 naar 10 km in 10 weken:

Dit schema is bedoeld als vervolg op het start to run schema en werkt in 10 weken tijd naar 10 km aan een stuk lopen. In dit schema wordt er gewerkt in 3 verschillende tempo’s: wandelen, rustige duurloop en snelle duurloop.

Schema 3: 12 weken schema van 10 naar 15 km:

Je kunt dit schema op verschillende manieren gebruiken. Je kunt het gebruiken om gericht toe te werken naar een 15 km wedstrijd. Maar je kunt het ook gebruiken als trainingsonderhoud gedurende de periode dat er geen gezamenlijke training bij de loopgroep Wijbosch gevolgd kan worden.

Doe er je plezier mee.

Voor meer informatie over dit schema of persoonlijke adviezen

kun je contact opnemen met

Frank van Geffen

fvgeffen3@gmail.com

tel: 06 12902777